Glad idag


Det här är en gammal bild som jag har aldrig visat förut. Tog den i september med min mobilkamera, vilket märks på den lilla otydligheten. Ungefär som blomman känner jag mig, glad och solig i en grå värld.

Just idag är en sådan dag då man har vaknat på rätt sida. Hela världen ler mot en och man verkligen stortrivs. Jag har njutit av snön idag, med snöhögar som är flera meter höga (eftersom jag bor på ett berg så får jag väldigt mycket snö), gjort lingonkola och mjuk pepparkaka att njuta av, sytt litegrann och bara haft en glädjerik dag för mig själv, trallandes på allehanda underbara sånger. Jag har ju varit med människor konstant i en och en halv månads tid, alltid haft någon på besök, vilket ju är kul, men ibland så vill man få en stund för sig själv. För att ladda upp batterierna. Just nu så försöker jag lära mig sjunga Beth Ortons sång I wish I never saw the sunshine. Visst, kanske inte en glad sång, men jag gillar känslan i den.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!