Längtan


Jag längtar. Jag skulle kunna sätta punkt här, för längtan har varit en ständig följeslagare i mitt liv. Visserligen så har det jag längtat efter förändrats med varje kliv, och fortsätter att göra det, med varje andetag. En gång för länge sedan, så längtade jag bara efter lugn och ro, en tids stilla vila, kanske tog en lång promenad i den svenska skogen, och njöt av regnet som föll. Drog mig undan från folk, under den perioden, men inte nu längre.
Nu för tiden, så är det så många saker jag vill ha nära, personer som jag längtar efter. Lite underligt faktiskt, att jag idag är eftersträvan att vara med människor, medan mitt gamla jag, var asocial.
Imorgon, så kanske jag längtar efter något annat, ett helt liv väntar ju framför mig. Kanske kommer jag längta efter barn någon dag, eller bara ett stilla liv vid havet. Men just nu, så vet jag, att jag bara längtar efter en kram.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!