Storstädning i vinterlandet


Alltså, jag älskar att jag bor på ett berg, jag får så himla mycket snö här. Medan det är snöslask i Norrköping så har jag säkert 10 centimeter tjock härlig kramsnö utanför fönstret. Det är så himla vackert, när hela världen är vit. Jag stortrivs!

Idag så har jag städat...storstädat faktiskt, svabbat, skurat, dammsugit, gjort rent från golv till tak. Det är imponerande hur mycket skit man har samlat på sig också, blev två svarta sopsäckar med prylar som ska lämnas på den lokala andra hands affären. Hmm, får väl gå med en påse i taget eller nåt. Jag gjorde också om min andra säng till myshörna, komplett med krokodil. Synd att jag snart ska flytta, för jag vill verkligen ha upp min gröna sänghimmel också någon gång.


Medan jag fotograferade som en galning så passade jag på att ta några egna självporträtt, är väl rätt oki, tycker nog den blev lite mörk. Jag känner att jag har blivit bättre än vad min kamera är. Så det är det jag önskar i julklapp, bättre kamera! :P


Men nu måste jag återgå till skolboken Kunskapens Former av Peter och Britt-Marie Sohlberg. Är verkligen inte Nietzsche, som myntade uttrycket Amor Fati. Vi ses!

1 kommentarer:

Diana 11 november 2010 kl. 06:16  

Inte konstigt när du fotar i motljus =p

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!