Blivande miljövetaren tar sig an vetenskapliga kontroverser

Nu är det dags. Från gamla kära vetenskapskriget med Kuhn och Hacking (för er som inte följt bloggen, båda är tråkiga gamla vetenskapsfilosofer ) så är det dags att få testa på kunskaperna i praktiken. Och det ska vi få göra på Kärnkraft...yey. Jag känner verkligen att jag behärskar det ämnet, då vi pluggade det på fysiken. Samt att jag skrev om svensk kärnkraftspolitik nu i somras. (Och ja, jag är fortfarande motståndare!).


Så idag så sprang jag till Campusbiblioteket för att hämta böcker om just kärnkraft, ville försöka komma före alla andra, då det är säkert 15 personer som arbetar med samma ämne. Och det fanns 4 böcker...hehe, jag fick en. En del tidningar med debattartiklar passade jag också på att hämta då det vi ska analysera just är debattartiklar och sådant. En utmaning. :)

Idag så var det också lussetåg i skolan, skit det kändes jätteknäppt att inte vara med på något sådant i år. Har ju gått och trallat "Sankta Lucia..." ända sedan dagis ju. Fast inte fick man någon förståelse för det, folk bara fjanta sig och sa "ja men du kan väl sjunga för oss haha". Usch, jag blir så sur när folk inte inser att något som följt mig genom åren, med ett 20-tal lussetåg på 2 dygn, med långa timmar av övning innan, ja, jag gjorde det inte i år, och att jag inte mår så bra över det. Känner mig heldeppig. :(

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!