Lugn helg - ändå händer så mycket

Ja, den här helgen så har jag hållit mig hemma, och bara suttit ner, med en kopp te och ägnat mig och det jag gillar mest, poesi. Jag har verkligen åstadkommit mycket denna helgen, med 14 julrim, och 4 dikter. Just nu så är jag verkligen inne i en sån där riktigt skrivarglöd, orden bara flyger ur mitt huvud och ner på pappret.

En av de dikter jag har gjort denna helg heter Livet på Östra Sidan, och ja, jag tror den handlar om att även fast har ett bra liv, allting är trevligt och glatt, så kan ändå sorger drabba en, det finns ingen garanti för ett lyckligt liv. Hmm, nu när jag tänker på det, så låter det kanske sorgligt, men för mig så är den ändå en vacker dikt.

Livet på Östra Sidan
Jag bor på Östra Sidan
Här finns alla jag håller kär
Ingen av oss lever i misär
Grannen vinkar åt den trevlige Brevbärar-Per

Jag tycker om solen här
Detta är stadens fina kvarter
Där alla är glada och ler
Vi behöver inget mer

Ja, jag bor här på Östra Sidan
Hade en son på åtta
Som liten gav jag han en råtta
Nu är han borta

Hans lilla råtta är nu snart också försvunnen
Jag önskar att min son snart blir funnen

Livet här på Östra Sidan
Är nog väldigt vackert
Folk tror vi har fått livets dessert
Som en ljuvlig konsert

Men jag skriver sanningen här
Håll hårt i den du har kär

Jag skulle gärna vilja ha kommentar på vad ni tycker. :)

3 kommentarer:

Miss0 - svensk tjej i Oslo 12 december 2010 kl. 14:17  

Hej!

Jag drar vinnare kl 23.00 varje kväll så jag hade dessverre hunnit dra vinnare redan när du anmälde dig. Men bli gärna med alla andra dagar :D

tack för kommentaren om min blogg förresten :)

Unknown 13 december 2010 kl. 22:29  

Himla fin =) God ton

Madeleine 14 december 2010 kl. 06:01  

Tack. Som vanligt bara poppade detta upp ur huvudet på mig...5 på natten. Kunde inte sova förrens den var nerskriven.

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!