Nobelfest med chokladbollar

Just nu så sitter jag klistrad framför Tvn, tillsammans med min vovve och ett fat med chokladbollar. Ni som känner till mig blir säkert förvånade, då jag ju aldrig ser på TV, men ja, just när det är saker som galor och fester och bjudningar eller som nu, Nobelprisutdelningen, så är jag i himmelriket. Jag verkligen älskar sådana program, speciellt om de har ett gott syfte vilket Nobelpriset är. Och det är också ett intressant tillfälle att få se när både kultur och vetenskap möts, det bästa av två världar helt enkelt.

Bra musik, bra underhållning (i år så gillade jag speciellt de 3 operasångerskorna) och fina kläder. Men det allra bästa tycker jag är när de intervjuar de olika pristagarna och arrangörerna. De har så intressanta idéer, och tro det eller ej, man får massvis med tips. Den mest intressanta intervjun just nu var med vinnaren i Fysik, Konstantin Novoselov. :) Jag stormtrivs.

2 kommentarer:

Unknown 13 december 2010 kl. 22:36  

Försökte se den här hemma men blev nedröstad om vad vi skulle se.. Han dock se 2 priser delas ut

Madeleine 14 december 2010 kl. 05:59  

Jo, jag höll nästan på att glömma bort det. Men som tur var, så blev det inte så. Jättekul att se. :D

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!