Fy för myndigheter/företag/banker

Alltså blir bara så trött på alla myndigheter/företag/banker hela tiden, inget de gör är enkelt. Det började idag med att jag skulle ringa och avbeställa mitt internet och el...jaha fick veta att internet har 3 månaders uppsägningstid, och jag ska flytta om en och en halv månad. Fick sitta och skrika lite på dem och säga att jag vägrar fan heller betala 3 månader för ett internet jag inte använder och att jag absolut INTE tänker låta de nya ägarna snylta på det. Efter mycket om och men så fick jag så att min slutfaktura ska komma i januari.

Sedan så kom vi till att avbeställa elen, inte nog med att jag satt i kö i 45 minuter (med 2 personer före mig!), när jag väl kom fram så blev jag vidarekopplad hela tiden och när jag väl pratade med någon som kunde hjälpa mig, så fick jag veta att de behövde de nya ägarnas personnummer...får man ens fråga om något sådant tänkte jag? Så var tvungen att lägga på, för att få tag på de nya ägarnas personnummer och sen var jag återigen tvungen att sitta i kö 45 minuter för att ge dem den uppgiften. Kul...eller inte.

Sedan var jag ju tvungen att att ringa myndigheterna och fixa saker där...blev vidarekopplad säkert 15 gånger tills jag kom fram till en telefonsvarare som sa att jag skulle ringa igen mellan 9 och 12 imorgon...alltså detta är verkligen inte min dag.

För att försöka trösta mig själv så tänkte jag gå och köpa lite godis och lite julmust, men det var ju bara att glömma. När jag skulle betala så gick det bara inte. Tydligen så var banken nerstängt och jag fick gå hem godislös. Urtråkigt detta! Men nu ska jag plugga, kanske kommer gå bättre då.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!