Sköna diskussioner på Reetro


Verkligen, min sista dag hemma i Sörmland har varit en väldigt bra avslutning på denna semester. Jag vaknade upp sent, men hade rejält ont i magen, tror det var magsåret som spökade igen, men efter värmekudde och ett par värktabletter så mådde jag mycket bättre, så passade på att gå förbi Emelie. Som var nyvaken! Eller det såg så ut i vart fall. Men vi hade lite småprat i hennes soffa, och så fick jag en klänning och en tunika av henne (de på bilderna), som verkligen är i min stil. Så snällt. :)



Vi gick sedan till Reetro Café, mitt favoritställe i Eskilstuna (men inget som Täppan!) och hade sköna diskussioner om att kanske ha en sysselsättning vid sidan om studierna. Skulle faktiskt nog trivas med det, då jag älskar att göra saker med mina händer. Mitt i diskussionerna så kom Emelies syster, som ville ha smakråd på smink, så vi gick först till Make Up Store, och sen till Bodyshop för att kolla runt lite. På Bodyshop fick vi också ett bra tips om att inte köpa läppcerat med mineralolja i då, då de bara ger en illusion av att återfukta och sen så måste man smörja läpparna igen. Det där är verkligen värt att komma ihåg!

En helt vanlig skön dag helt enkelt alltså. :)

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!