Upp med pyntet!

Hade tråkigt, så ägnade mig själv åt att göra lite julfint hemma hos mig. Inte för att någon annan än jag och vovven ser det, men fint ska det ändå vara. Eller ja, de kära små fåglarna som bor ovanför min fönster får ju också se det. :)


Fast som vanligt så hade jag problem med min kära nemesis nu i jultider, min stjärna som jag har hängande i fönstret. Efter många svordomar och tappade trådar och en oändligt stort tålamod, samt att jag önskade att jag hade lika många armar som en hinduisk gud, så fick jag ändå ihop den i år igen. Och nu är den uppe i fönstret. Och kommer inte ner igen förrens nyår...inte ens om lampan går sönder. :P

Har också köpt en massa nytt pynt i år, bland annat denna jättekula från Lagerhaus i Stockholm. Hade nog vart snyggare i silver, men kunde ändå inte låta bli att köpa sådant.



Och sen så blev det ju gamla saker, tomten gjorde jag på lågstadiet tror jag. Från att blanda till gipset, till att hälla den i formen och måla den, allt det har jag gjort. Åh, jag minns att jag satt flera timmar med den tomten och var så noggrann så för att den skulle bli precis som frökens. Men ärligt talat, idag tycker jag min blev bättre.


Ljuset är en gåva från min bror, visst grönt kanske inte är så juligt, men det passade bra med tomten.

2 kommentarer:

eWa 8 december 2010 kl. 02:27  

Läcker julstjärna ! Himla kul att du gillar mina gummismycken :)
Kram

Madeleine 8 december 2010 kl. 04:29  

Tack, jo de var jättefina faktiskt. Det är så kul att få se kreativa människors verk. :)

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!