Vargjakt igen

Läste nyss på DN att återigen så kommer vi mörda ett tjugotal svenska vargar. Jag märkte att deras argument är samma som från förra året, "det är genetiskt viktigt", "vi måste skjuta av för att kunna föryngra", "det är bara 3000 jägare". 3000 är 3000 för många!

Dumma argument som att våran vargstam är kraftigt inavlad ger de inte rätt att mörda dessa underbara varelser. Jag har nämnt det förut, och jag säger det igen, att skjuta de få vargar vi har, kommer inte hjälpa våran vargstam till att bli genetiskt stabil, snarare förvärra det. För att kunna få en bra vargstam så gäller det att bevara de vargar vi har samt att inplanetera nya från andra länder. Vad trött man blir på det här.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!