Ekologiska fotavtryck

Haha, nu har jag gjort det. Har suttit och gjort Världsnatursfondens(WWF)ekologiska fotavtryckstest. Har inte vågat göra det innan då jag varit skraj för resultatet, tänk om jag är den värsta miljöboven? Blev ändå rätt så illa, 2,4 planeter skulle förbrukas om alla levde som jag...och tydligen var det maten som drog iväg på mig. Fast det tycker jag är underligt då jag oftast köper ekologiskt och närproducerat, samt jag är verkligen inte stor i maten. Äter ju bara två mål om dagen.



Fast ja, får väl försöka minska ner på det också, jag vill ju inte förbrukar mer än nödvändigt. Få se, vad ska man då göra? Kanske mera säsongsmat eller nåt. Jag har ju en förkärlek för ris, tyvärr kanske man ska säga. Kan man inte plantera ris i Sverige? :P

2 kommentarer:

Emelie 3 december 2010 kl. 12:43  

Jag fick 2,3 :P

Madeleine 6 december 2010 kl. 07:18  

Lärarstudent är mer miljövänlig än miljöstudent...hmm hur gick det till? :P

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!