Jaså, blev det vinter i år igen?

Jag tycker inte om landsortsbussar. Inte alls. Jag tycker inte om att bo på landet heller. Eller, ja inte när landet består av ishalkiga backar, gnälliga gamlingar och en halvtimme sena bussar. Eller bussar som inte kommer alls. Så var det flera gånger idag, bussar gick sönder här och där, som om de vore gjorde av lego. Som idag, första bussen nu imorse kom inte alls.


Jag var tvungen att vänta ute i kylan tills andra bussen kom. Och tro det eller ej, det var likadant när jag åkte hem från skolan...bussen kom inte alls. Efter förfrågningar fick jag veta att bussen hade gått sönder och de var tvungen att fixa en bärgare...och det skulle tydligen ha varit fallet med morgonens buss också. Seriöst, vem beställde legobussar till de bergiga trakter som Finspång faktiskt är? Men nu är jag hemma, och nu ska jag dricka te. Behövde bara få skriva av mig om de ytterst jobbiga bussarna här.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!