Julrim

Min lillebror ville att jag skulle hjälpa honom att göra julrim för någon tävling, där man skulle komma på ett rim för någon datapryl som hette Asus Rog. Var faktiskt kul med en utmaning, men hjälp vad svårt det var, i början så fjantade jag mig mest bara, vilket ni kan se på rim 1. :P


1. När din dator blivit kladdig av en äcklig pirog
Från förra årets luciatåg
Då är det bra att ha en Asus Rog.

2. Ditt gamla moderkort kommer kännas banalt
När Asus Rog serverar allt på silverfat

3. Denna pryl är otroligt ballt
I rött och svart, som nog göra allt
Inget med den är banalt
Det har även ett schysst nätaggregat
Datanissar detta eftertraktar
Och vill ha i sina klappar


Min bror valde den tredje vartfall för sin tävling, och jag kan hålla med han, det är nog bäst. :P Jag älskar utmaningar! :D

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!