Juletid - Julefrid?

Skit, läste just en nyhetsartikel som länkades på facebook, där journalisten skrev om barn här i Sverige, år 2010, som inte ens får en riktig jul. Eftersom familjen måste välja mellan julmat eller att betala hyran. Om hur små barn, flera tusentals inte ens får julklappar, eller varma kläder under dessa kalla vintermånaderna. Visst, man behöver inte lägga ut flera tusen på julklappar, det räcker med något litet och betydelsefullt, något som kanske underlättar i vardagen, till exempel en varm mössa. Sorgligt ju, och så får man dåligt samvete för att man bara köper till familj och vänner. Usch, stackars små barn. Jag ska ju lämna en present till Eskilstunas barnklinik, kanske ska skänka lite pengar till Majblomman också. Varför kan inte alla få en bra jul?

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!